tag:blogger.com,1999:blog-1009353659810464055.post3761089820389352486..comments2023-03-27T07:13:48.299-05:00Comments on 3rd floor: Διαλογος για τα στοιχεία3rd-floorhttp://www.blogger.com/profile/01209918474515401478noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1009353659810464055.post-33226535970246373532010-02-07T14:32:30.526-05:002010-02-07T14:32:30.526-05:00Από την ημέρα που απολύθηκε ο Βλαστάρης, (σε λίγο ...Από την ημέρα που απολύθηκε ο Βλαστάρης, (σε λίγο θα έχουμε το μνημόσυνο στα 40 ), επικρατεί κλίμα ηρεμίας στην εφημερίδα, στο οποία συνέβαλλε αποφασιστικά η παρουσία του Βαγγέλη Παναγόπουλου. <br />Βεβαια, ο πήχυς της κυκλοφορίας έχει πέσει χαμηλά και οτιδήποτε πάνω από 100-110 χιλιάδες φύλλα θεωρείται επιτυχία.<br />Με βάση λοιπόν τις χαμηλές προσδοκίες κι αν παραβλέψει κανείς την διαφημιστική καμπάνια , τα 140.000 φύλλα που έφτασε η κυκλοφορία της Κυριακάτικης με το γυναικείο περιοδικό κρίνεται ικανοποιητική. <br />Οσο για την ουσία; Κατά γενική ομολογία η ύλη του περιοδικού είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με τον σχεδιασμό του, o οποίος κρύβει ,όσο μπορεί , την έλλειψη ενδιαφέροντος. Φανερή η αγωνία για «δήθεν» αριστερά θέματα που απευθύνονται σε «δήθεν» αριστερές αναγνώστριες-καταναλώτριες. Γεμάτα θέματα-φερετζέδες, μη τυχόν και υποψιαστεί η Μάνια ότι η αρχισυντάκρια τρέφει μεγάλη υπόληψη στην αστική τάξη και ότι έχει μειωμένα αριστερά αντανακλαστικά. Για την ακρίβεια, καθόλου.<br />Ψιλά γραμμάτα, θα μου πείτε, για να απασχολήσουν τον κάθε πικραμένο. Τώρα έχουμε διάθεση να τα αντιμετωπίσουμε όλα ως επαναστατικά: το ντιζάιν, τις χάνδρες, τα καθρεφτάκια, την τέχνη και το εμπόριο. Και γρίζα δημοσιεύματα φιλοξενούμε, φτάνει να είναι ποιοτητικά και κυρίως να είναι πληρωμένα καλά.<br />Μερικές δεκαετίες πριν οι καταστασιακοί- ιδεολογικό ρεύμα που συμπαθεί η ιδιοκτήτρια-τσακώνονταν για το ρόλο που έχει η τέχνη στη ζωή μας, κατήγγειλαν την παντοδυναμία της βιομηχανίας και θεωρούσαν ότι η τέχνη χρησιμοποιείται από την κοινωνία της κατανάλωσης. Σήμερα, η φιλιπινέζα της αγοράς-δανείζομαι τον χαρακτηρισμό - έχει προχωρήσει την παραπάνω άποψη. Προκειμένου να υπηρετήσει τον «κόσμο του εμπορεύματος», εκτός από την τέχνη της γραφιστικής, που δεν είναι σε θέση να την καταλάβει , χρησιμοποιεί και τη δημοσιογραφία, όσο βέβαια είναι σε θέση να την καταλαβαίνει και κυρίως χρησιμοποεί προς τους συντάκτες την εξουσία της, το μόνο πράγμα που καταλαβαίνει καλά. <br />Χαρη σ’ αυτήν την πρακτική τα περιοδικά της Ε αποτελούν χρυσή ευκαιρία για τους πελάτες των διαφημιστικών. Διότι , έως ότου, ανακαλύψουν οι πολίτες την απάτη- δηλαδή, τα δημοσιεύματα για προϊόντα και εταιρείες που είναι κατά παραγγελία και πληρωμένα- οι επιχειρήσεις με τις γκρίζες διαφημίσεις θα κερδίσουν αξιοπιστία από το όνομα και την υπογραφή της εφημερίδας.Anonymousnoreply@blogger.com